söndag 15 september 2013

Nytt kapitel i matte!

På måndag börjar vi nytt i matte. 
MEN alla kan inte tabellerna ÄN!
Så till läxan på fredag hör att träna 15 min varje dag på gångertabellerna. Det kan man göra t ex på www.mult.se eller www. mattemastaren.se eller på någon av de hundra gratis appar som finns till era telefoner. Ok? Varje dag 15 min.

Obs! Kolla in länken till Kemi-julkalendern här bredvid  Där kan du hitta massor men roliga kemiexperiment. Hittar du något som du vill visa för klassen så säg till mig så försöker jag fixa fram material.

8 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tack. Jag tänkte vi behövde en lite höstigare...

      Radera
  2. Provet var inte så lätt som jag trodde o_o

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gör inget Larsa. Det går bättre nästa gång vi kör Jeopardy. Det mesta är svårt första gången. då vet ni lite mer hur det går till.
      Jag bedömer inte det ni gjorde i fredags. Man kan inte få inte godkänt på det. :-)

      Radera
  3. Provet var inte så lätt som jag trodde o_o

    SvaraRadera
  4. natalie den där teste vi hade idag den sista uppgiftet den glömmde jag sätta 0 mitten sä här 108 men jag gjortde så här 18

    SvaraRadera
  5. NATALIE JAG VAR IN I MULTI OCH SLÅG REKODE MED 101.2
    BRA VA
    MEN FÖRST VAR JAG SÄMRE ÄN NU REKODET VA 119.8
    DE VAR INTE BRA

    SvaraRadera
  6. SEKUNDER MENAR JAG NATALIE
    NU FATTAR DU VAD REKODET ÄR VÄL

    SvaraRadera